Testimoni Thalasemia: Tidak Jadi Pembedahan Buang Limpa

Mohd Iman Fitri bin Mohd Yusuf.

Adik Mohd Iman Fitri bin Mohd Yusuf (10 Tahun) sejak berumur 3 tahun telah menghidap Thalasemia. 1 bulan sekali masuk darah.

Terkini hospital mengatakan bahawa limpa dan hatinya bengkak. Dan telah menetapkan untuk dilakukannya pembedahan membuang limpa.

Sebagai Ikhtiar bagi mengelakkan pembedahan membuang limpa, pada 13/4/2015 Pn. Zailina bersama adik Iman pergi berjumpa Dr. Nurmawati Syakroni Keadaan adik Iman pada waktu itu perutnya terlihat buncit membengkak dan tegang akibat pembengkakan pada hati dan limpa, wajahnya pula nampak kuning.

Waktu itu Dr. Nurmawati berikan 4 jenis ubat:
1. Herba Rawat Thalasemia

2. Herba Rawat Kuman/Virus
3. Herba Rawat Alahan
4. Minyak Kelapa dara

Selain itu Dr. Nurmawati juga menyarankan beberapa makanan tambahan:
1. Sayur Bayam Merah

2. Jus Tomato
3. Sup Kerang
4. Hati Kambing

Pada 12/5/2015 Puan Zailina datang lagi berjumpa Dr. Nurmawati lagi dan menyatakan bahawa hasil pemeriksaan di hospital di dapati tiada lagi pembengkakan pada hati dan limpa adik Iman dan pembedahan untuk membuang limpanya tidak jadi dilakukan, Alhamdulillah!!

Kini adik Iman tidak lagi mengambil apa-apa ubat hospital, hanya rutin masuk darah setiap bulan sahaja. Kini adik Iman nampak lebih sihat, segar dan ceria.

Kini adik Iman nampak lebih sihat, segar dan ceria.

Pn. Zailina berharap semoga puteranya dapat benar-benar sembuh. Sama-sama kita doakan, semoga Allah s.w.t. mengabulkannya. Amin.

PUAN ZAILINA (019-7467690)